پروژه ارزیابی عملکرد رسوب زدای هیدروفلو خانگی | پکیج های گرمایشی و آبگرمکن ها

رسوبزدا هیدروفلو خانگی

ارزیابی کیفیت عملکرد رسوب زدا هیدروفلو خانگی

عملکرد رسوبزدا هیدروفلوی خانگی

همواره و بطور مستمر مهندسان و مشاوران زیادی از شرکتهای مختلف که نمایندگی رسمی رسوب زدا هیدروفلو را بدست آورده‌اند در تلاش هستند که از بین پروژه‌ها و قراردادهایی که صورت گرفته است کیفیت محصولات هیدروفلو را مجددا مورد بررسی قرار دهند. در یکی از این موارد یک متخصص و بازرس تاسیسات مکانیکی در شهر Vriezenveen هلند در سال 2002 میلادی که یک دستگاه سختی گیر و رسوبزدا هیدروفلو از شرکت Maimtec نماینده رسمی و انحصاری این تکنولوژی در هلند خریداری کرده بود را بر روی یک پکیج گرمایشی مخزن دار نصب می‌نماید.

پس از گذشت دو سال و در سال 2004 با افزایش سطح بنای ساختمان مذکور یک پکیج گرمایشی الکتریکی دیگر خریداری شده و در ساختمان نصب می‌گردد به نحوی که تمامی ساختمان را تحت پوشش قرار می‌دهد. باتوجه به اینکه عملاً نیازی به استفاده از پکیج گرمایشی اول نبوده و پکیج دوم توان کافی برای پوشش کل ساختمان را داشت، مالک از روی کنجکاوی اقدام به باز کردن و حتی برش زدن مخزن پکیج گرمایشی می‌کند.
نکته ای که در مورد شهر Vriezenveen باید بدانید اینست که سختی آب در این شهر خیلی بالا نیست اما اثرات رسوب بر روی المنت‌های گرمایی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در نقاط مختلف شهر دیده می‌شود .

 

نتایج حاصل از نصب رسوبزدا هیدروفلو

طبق عملیات صورت گرفته رسوبزدا هیدروفلو بر روی ورودی آب پکیج گرمایشی الکتریکی اولیه نصب بوده و پکیج جدید فاقد رسوبزدای مجزا بوده است. پکیج گرمایشی قدیمی (اولیه) با پکیج گرمایشی جدید حدود 15 متر فاصله دارد و از طریق لوله آبسرد مشترک به یکدیگر متصل می‌شوند.
در ادامه کار و پس از دمونتاژ پکیج قدیمی مخزن دار، باکمال تعجب هیچگونه رسوبی در داخل مخزن و لوله مسی مشاهده نشد. در واقع با عملکرد فوق العاده رسوبزدا هیدروفلو، تمامی سطوح انتقال حرارت را عاری از رسوب نگه داشته شده است.

رسوب زدای هیدروفلو

اما جهت بررسی ادعای شرکت سازنده سختی گیر هیدروفلو مبنی بر انتشار سیگنال رادیویی در قبل و بعد از محل نصب رسوبزدا وقتی حرکت سیگنال در خلاف جهت حرکت آب پکیج جدید مورد بازرسی و بازدید قرار گرفت، المنت الکتریکی پکیج باز شد و همانند پکیج گرمایشی قدیمی هیچگونه رسوبی بر روی المنت مشاهده نشد.
این متخصص تاسیسات مکانیکی با توجه به مشاهدات شخصی خود و مقایسه با سایر المنت گرمایشی در سطح شهر، تهیه و نصب سختیگیر هیدروفلو را به استفاده کنندگان از پکیج گرمایشی توصیه می‌نماید. رسوبزدای هیدروفلو مدل HS38 بهترین تکنولوژی برای محافظت کل مدار لوله کشی آبسرد و گرم مصرفی و پکیج گرمایشی در مقابل رسوب است. استفاده از سختی گیر فوق، علاوه بر حفاظت از تجهیزات و مدار لوله کشی باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌گردد.

 

رسوب زدای هیدروفلو