پروژه رسوب زدای هیدروفلو در شرکت تولید لایه اصل | دیگ های آبگرم و آبداغ

رسوب زدای هیدروفلو

رسوب زدای هیدروفلو در شرکت تولید لایه اصل

عملکرد رسوب زدای هیدروفلو در شرکت تولید لایه اصل

در این گزارش به بررسی عملکرد رسوب زدای هیدروفلو در شرکت تولید لایه اصل پرداخته ایم لطفا با ما همراه باشید.

شرکت تولید لایه اصل، تولید کننده انواع لایه کفش نظیر فدک، کفی و اشپروبل در شهرک صنعتی خوارزمی تهران واقع شده است. در این مقاله می‌خواهیم دلیل و نحوه بکارگیری سختی گیر و رسوب زدا هیدروفلو در این شرکت را بیان کنیم.

تولید لایه کفش

جهت تولید لایه کفش می‌بایست مواد شیمیایی و رزین در شرایط دمایی متفاوت با هم ادغام شوند. محفظه راکتور به صورت دوجداره یا ژاکت است که آبگرم از طریق دیگ گرمایشی وارد آن می‌شود. کنترل ورود و تخلیه آبگرم از طریق شیرهای برقی انجام می شود. به همین ترتیب آبسرد از طریق شیرهای برقی وارد محفظه ژاکت و راکتور شده و رزین را خنک می‌نماید.

وجود مشکل و پیدایش نیاز

مشکل این مجموعه سختی بالای آب در شهرک صنعتی خوارزمی است. به همین علت شیرهای برقی به سرعت دچار رسوب گذاری شده و قادر به کنترل دقیق جریان سیال نبوده است و باعث از بین رفتن رزین‌ها می‌گردیده است.
استفاده از سختی گیر رزینی با توجه به سختی بالای آب بی اثر بوده و مدیریت فنی تصمیم به استفاده از سختی گیر های الکترونیکی گرفت. پس از نصب چندین سختی گیر الکترونیکی که دارای چند سیم پیچ یا آنتن به دور لوله هستند کماکان معضل رسوبات حل نشده باقی می‌مانند.

راهکار رادین گستر سینا

شرکت رادین گستر سینا در سال 1396، پیشنهاد 5 عدد دستگاه رسوب زدا نیمه صنعتی هیدروفلو را جهت جلوگیری از تشکیل رسوب و رسوب زدایی شیرهای برقی، مدار آب گرم راکتور و مدار آب سرد راکتور و مدار آب گرم موتورخانه به شرکت لایه اصل ارائه نمود و طی برآوردهای کارشناسان فنی شرکت لایه اصل و اطمینان از عملکرد دستگاه‌های رسوب زدا ، دستگاه‌های هیدروفلو به شرح ذیل خریداری گردید.

اقلام مورد نیاز:

  • یک دستگاه رسوب زدای الکترونیکی هیدروپت سری Hydroflow مدل HS-38 جهت مدار 14 دیگ چدنی خط تولید مدار آبگرد راکتور و شیرهای برقی مربوطه
  • یک دستگاه رسوب زدای الکترونیکی هیدروپت سری Hydroflow مدل HS-38 مدار خنک کن راکتور شامل مدار آبگرد راکتور و شیرآلات برقی، مدار لوله کشی و سیرکولاسیون
  • یک دستگاه رسوب زدای الکترونیکی هیدروپت سری Hydroflow مدل HS-40 جهت مدار گرمایش بسته شامل دو دستگاه دیگ چدنی شوفاژکار توربو 9 پره، رادیاتورها و یونیت هیترها
  • دو دستگاه رسوب زدا الکترونیکی هیدروپت سری Hydroflow مدل HS-38 جهت مدار آبگرم مصرفی
  • یک دستگاه منبع کویلی و یک دستگاه منبع دوجداره تهیه آبگرم مصرفی و شیرآلات مربوطه

پیش نیاز نصب دستگاه رسوب زدا

قبل از نصب رسوب زدا هیدروفلو، شیرهای برقی لوله های آبگرم و آبسرد راکتور به صورت مداوم 2 ماه یکبار رسوب گرفته که شیرها باز و اسیدشویی می‌گردید. پس از نصب رسوب زدای هیدروفلو کمتر از 3 ماه مشکل رسوب ریشه کن شده و شرکت رادین گستر 9 ماه پس از استفاده از رسوب زدایی هیدروفلو موفق به دریافت نامه تائیدیه رضایتمندی مشتری دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو که تاکنون بدون مشکل رسوب درحال بهره برداری هستند.