پروژه نصب رسوب زدا هیدروفلو در صنایع شیر و لبنیات اکراین | مبدل های حرارتی

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا

پروژه نصب رسوب زدا هیدروفلو در صنایع شیر و لبنیات اکراین

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا

نصب رسوبزدا هیدروفلو در کارخانه Rozhy Schenskyy اکراین

در کارخانه Rozhy Schenskyy اکراین که تولید کننده پنیر است، مشکل رسوبات معدنی و پروتئینی در مبدلهای صفحه‌ای استیل و ممبران‌های فیلتراسیون Uf وجود دارد. هدف از نصب دستگاه رسوبزدا هیدروفلو بر روی سیستم فیلتراسیون UF، حذف رسوبات آلی و بایوفیلم در مبدلهای صفحه‌ای، از بین بردن باکتری‌های بیماری زا E-coli و سایر میکروارگانیسم‌ها است و همچنین کاهش مصرف مواد شیمیایی در فرایند شستشوی CIP است. این آزمایش در مدت حدود 1 ماه از ژوئن 2018 و ژولای 2018 انجام پذیرفته است.
آب پنیر جهت جداسازی آب و مایه پنیر وارد دستگاه فیلتراسیون Uf می‌گردد. سایز لوله ورودی “4/11 است که یک دستگاه رسوب زدای هیدروفلو بر روی آن تعبیه شده است در این شرکت آب تصفیه شده برای سیستم پرکن برج خنک کن استفاده می‌شود همچنین مایه پنیر خروجی از دستگاه فیلتراسیون UF جهت تولید شیرخشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا

به طور معمول مبدل صفحه‌ای روزانه 12 الی 14 ساعت در مدار قرار می‌گیرد. قبل از نصب رسوبزدا هیدروفلو، انتقال حرارت و دما در مبدل حرارتی کاهش یافته و متعاقباَ مبدل صفحه‌ای نیاز به باز کردن و تمیز کردن رسوبات آلی و پروتئینی پیدا می‌نماید. در این مدت فرایند تولید متوقف می‌گردد.

 

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا

اقدامات قبل از نصب رسوب زدا هیدروفلو

در روز نصب سختی گیر هیدروفلو با هماهنگی تیم فنی کارخانه مبدل‌های حرارتی باز و وضعیت رسوبات بیولوژیکی و بایوفیلم پس از دوره ی تیم کاری 14 روزه مشاهده گردید.

 

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا

کلیه صفحات مبدل تمیز شده و با روشن کردن سختیگیر هیدروفلو که نیاز به برق 220 ولت با توان 25 وات دارد، سیگنالهای ایمن و تاثیرگذار هیدروفلو در تمامی مدار لوله کشی فیلتراسیون UF توزیع گردید. بعد از گذشت 14 روز از عملکرد رسوبزدای هیدروفلو تیم فنی مشکل افت دما و کاهش انتقال حرارت نداشتند و نیازی به بازکردن مبدل صفحه ای نبود. فرآیند تولید بدون توقف و بدون کاهش انتقال حرارت تا 36 روز انجام شد. در روز 36ام جهت بررسی عملکرد رسوب زدای هیدروفلو مبدل‌های صفحه‌ای مونتاژ و باز شدند، در کمال تعجب هیچگونه رسوب معدنی، آلی و بیولوژیکی بر روی صفحات مبدل مشاهده نگردید.

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا

نتایج حاصل از نصب رسوبزدا هیدروفلو

در نهایت تیم فنی کارخانه اذعان داشتند که در طول مدت 36 روز بهره برداری با رسوبزدا هیدروفلو در سیستم فیلتراسیون UF و مبدلهای صفحه‌ای هیچگونه رسوب بیولوژیکی و بایوفیلم تشکیل نشده است.
مبدلهای صفحه‌ای نیازی به توقف سیستم جهت تمیز کردن ندارند. تعداد میکروارگانیسم‌های مزوفیلی یا تخمیری بی هوازی بیش از 2 برابر کم شده است. همچنین مقدار پسآب تولیدی سیستم فیلتراسیون نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. رسوب زدای هیدروفلو با جنسی بسیار ساده و بدون توقف و برش لوله قادر است سیگنال‌های رادیویی ایمن در مدار لوله کشی ایجاد کند که علاوه بر رسوبات معدنی رسوبات آلی و پروتئینی و بایوفیلم را نیز کنترل و حذف می‌نماید.
تصاویر ذیل نیز قبل و بعد ورودی مبدل صفحه ای را نمایش می‌دهد.

 

رسوب زدا هیدروفلو، شرکت رادین گستر سینا