پروژه نصب رسوب زدا هیدرفلو برای جلوگیری از رسوب در نازل‌های کارخانه سیمان هگمتان | نازل اسپری

رسوب زدا هیدروفلو

پروژه نصب رسوب زدا هیدرفلو برای جلوگیری از رسوب در نازل‌های کارخانه سیمان هگمتان

حذف رسوب از نازل اسپری‌های کارخانه سیمان هگمتان

شرکت رادین گستر سینا سابقه طولانی و ارزشمندی در حفظ و مراقب از نازل اسپری‌های آب در کارخانجات سیمان دارد. با بکارگیری تکنولوژی رسوبزدا هیدروفلو، یکی از حساس ‌ترین بخش‌های کارخانه سیمان بدون مشکل رسوب سالها قابل بهره برداری است.

این شرکت ساقه حفظ و نگهداری از نازل اسپری‌ها را بدون استفاده از سختی گیر رزینی به مدت بیش از 11 سال در اختیار دارد. این امر علاوه بر کاهش استهلاک در نازل‌ها، نیاز به تعویض آنها را مستهلک کرده و صرفه جویی حدود 150 الی 200 متر مکعب در شبانه روز در مصرف آب کارخانه به همراه دارد.

در شرایط معمولی سختی گیرهای رزینی وظیفه حذف رسوبات و املاح گچی و آهکی را در نازل اسپری‌ها و سایر تجهیزات خنک کاری در خطوط تولید سیمان به عهده دارند و در صورت بهره برداری اصولی در یک کارخانه با ظرفیت 3600 تن کلینکر حدود 150 الی 200 متر مکعب در شبانه روز جهت شستشوی بکواش و احیاء رزینهای سختی گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد که حجم بسیار قابل توجهی است. نکته حائز اهمیت در تکنولوژی رسوب زدایی هیدروفلو حذف آب نمک غلیظ و املاح سنگین دفع شده به چاه های جذبی و محیط زیست است.

 

رسوب زدا هیدروفلو

در سال 1390 کارخانه سیمان هگمتان نازل اسپری‌های برج خنک کن یا Gas Conditioning Tower را با رسوبزدا هیدروفلو تجهیز نمود. TDS آب در زمان نصب تجهیزات با نمونه برداری از خطوط اینجکشن حدود 800 میلی گرم در لیتر اندازه گیری گردید البته مقدار TDS در فصول مختلف سال متغییر است، اما مقدار 800 میلی گرم در لیتر وضعیت رسوبگذاری آب را بسیار افزایش می‌دهد.
نازل اسپری‌های برج خنک کن دمای گازهای خروجی کوره را کاهش می‌دهند و عملکرد صحیح آنها تاثیر به سزایی در راندمان فیلترهای غبارگیر و کاهش آلودگی هوا به دنبال دارد.

 

رسوب زدا هیدروفلورسوب زدا هیدروفلو

 

 

رسوب زدا هیدروفلو با نصب بسیار آسان بر روی لوله خروجی پمپ های طبقاتی با ارسال سیگنال 2 طرفه هم پمپ‌های سیرکولاسیون هم نازل اسپری‌ها را در مقابل رسوب محافظت می‌نماید.
یکسال بعد از نصب سختی گیر هیدروفلو در بازدید دوره‌ای انجام شده فیلترهای دوقلوی کارتریجی خروجی پمپهای طبقاتی بازدید شد.

 

رسوب زدا هیدروفلورسوب زدا هیدروفلو

تصویر فوق داخل فیلتر را نشان می‌دهد که کاملاً تمیز و فاقد رسوب است تصویر ذیل نیز عکس صافی را بدون هیچگونه رسوب نشان می‌دهد رسوبزدای هیدروفلو دارای IP68 بوده و کاملاً ضد آب و گرد و غار است و برای محیط‌های صنعتی طراحی شده است.

 

رسوب زدا هیدروفلو

 

تائیدیه عملکرد سختیگیر هیدروفلو در تاریخ 3/90 از شرکت سیمان هگمتان اخذ گردید. تکنولوژی رسوبزدا هیدروفلو بهترین رسوب زدا برای صنایعی است که تمایل به حذف سختی گیر رزینی، کاهش هزینه‌های بهره برداری و حفاظت آب و خاک در محیط زیست دارند. عمر رسوبزدای هیدروفلو بیش از 35 سال بوده و هیچگونه نیاز به سرویس و نگهداری ندارد.