پروژه رسوب زدای هیدروفلو در بیمارستان قلب جوادالائمه مشهد | منابع کویلی و مبدل های صفحه‌ای

نصب رسوب زدای هیدروفلو در بیمارستان قلب جواد الائمه

رسوب زدای هیدروفلو در بیمارستان قلب جوادالائمه مشهد

نصب رسوب زدا هیدروفلو مدل HS-40 و مدل P-60 در بیمارستان قلب جواد الائمه

بیمارستان تخصصی قلب و عروق جواد الائمه مشهد در اردیبهشت 1370 در زمینی به مساحت 9645 متر مربع ساخته شد. این بیمارستان در سطح 2500 متر مربع و پنج طبقه ساخته شده و در حال حاضر دارای 126 تخت فعال است. حال لزوم نصب رسوب زدا را در این واحد شرح می‌دهیم.
این بیمارستان واقع در مشهد، بلوار وکیل آباد، ابتدای بلوار هنرستان دارای بخش اورژانس با 11 تخت، کلینیک با 6 اتاق پزشک، داروخانه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، رادیولوژی، سونوگرافی داپلر، آزمایشگاه، دو بخش جراحی، سه اتاق عمل هر یک به مساحت 50 متر، بخش مراقبت های ویژه ICU و CCU با مجموع 32 تخت و تجهیزات کامل، بخش کاتتریسم و آنژیوگرافی، پزشکی هسته‌ای، بخش بازتوانی، آموزش و تحقیقات، کتابخانه و سالن آموزش، دو سالن آمفی تئاتر و نهارخوری هر یک به مساحت 310 متر مربع است.
در سال 1387 به درخواست مجموعه بازدیدی توسط کارشناسان فنی مجموعه از تاسیسات بیمارستان برای حل مشکل رسوبات منابع کویلی تهیه آبگرم مصرفی انجام گردید که پیرو آن یک دستگاه رسوب زدای با امواج رادیویی هیدروفلو مدل HS-40 بر روی لوله برگشت آبگرم مصرفی و یک دستگاه رسوب زدای هیدروفلو مدل P-60 بر روی لوله 2 اینچ آبسرد مصرفی مشترک دو دستگاه منبع کویلی 3000 لیتری با کویل بخار نصب گردید.

نتایج حاصله پس از نصب رسوب زدای هیدروفلو

پیگیری عملکرد رسوب زدای هیدروفلو در سالهای 87 تا 97 حکایت از رضایت مجموعه از رسوب زداهای هیدروفلو داشته است. با توجه به اینکه مصرف آبگرم بهداشتی در بیمارستان بسیار بالا است، مشکل رسوب بر روی کویلهای منابع کویلی عموماً فراگیر و حاد بوده و در مدت بسیار کمی پس از اسیدشویی، مجدداً بر روی کویل ها رسوب تشکیل شده و انتقال حرارت و دمای آبگرم مصرفی کاهش می‌یابد. عموماً در شهری همانند مشهد با سختی آب نسبتاً بالا، بازه‌های اسیدشویی حدود 4 الی 6 ماه است. به طور قطع، رسوب زداهای هیدروفلو در بیمارستان جواد الائمه مشهد یکی از بهترین و پر افتخارترین پروژه‌های شرکت رادین گستر سینا است که پس از سپری شدن 10 سال ، بدون مشکل و بدون رسوب در حال بهره برداری است.
در مدار آبگرم مصرفی، آب سختی گیری نشده مستقیماً وارد منابع کویلی می‌شود و عملاً میزان رسوبگذاری بسیار بالا است و بهره برداران چاره‌ای جز اسید شویی دوره‌ای ندارد. با تکنولوژی رسوب زدایی هیدروفلو رسوبات به کریستالهای بسیار ریز و میکرونی تبدیل می‌شوند به جایی نمی چسبند و به دلیل کوچک بودن از شیرآلات بهداشتی خارج می‌شوند. بازدیدهای دوره‌ای رایگان در چندین نوبت در سالهای 1387، 1389، 1391، 1394 و 1395 از رسوب زدای هیدروفلو و کنترل سیگنال‌های ارسالی دستگاه‌ها انجام گردید. این پروژه توسط مهندس نوید سروقدی درسال 1387 نصب گردیده است. دستگاه های رسوب زدای از سری دستگاه های خانگی و نیمه صنعتی هستند و عمر آنها بالای 35 سال است و بر روی هر نوع لوله یا عایق حرارتی قابل نصب است. در دوران نصب دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو بر روی منابع کویلی دیگر نیازی به استفاده از اسید نیست. تأییدیه رضایتمندی مشتری در تاریخ 15/11/97 بر روی منابع کویلی و دیگ بخار اخذ گردید.

error: Content is protected !!